Hoe en NU rubriek

Informatie

Nieuwe producten

Hoe en NU rubriek 

Subcategorieën

  • Hoe plaats je de SE...

                                                                    VOOR EEN PERFECTE INSTALLATIE

    Wordt geleverd met alle hardware die u nodig hebt: vier roestvrijstalen bouten en moeren, 4 RVS ringen en 4 rubberen ringen.

    . Snel en eenvoudig te installeren met behulp van boor, schroevendraaier en dopsleutel

    1. Centreer de SE Sport bovenop de cavitatieplaat. Beweeg de SPORT naar voren (in de richting van de boot) tot elke verdere beweging zouden de Sport up kantelen. Om boren in een trim tab / anode te vermijden, zal de plaatsing aan de achterzijde van deze positie niet de prestaties verminderen. Sommige buitenboordmotoren waaronder Honda® (behalve 75Pk en 90PK modellen), een kleine snee of grotere inkeping in de "juk" van de SPORT vereisen. Dit is eenvoudig te realiseren met een kleine zaag of decopeerzaag en heeft geen invloed op de duurzaamheid of de garantie van de SPORT. Verwijder de SPORT na het markeren van de vier gaten.

    2. Gebruik de Tekensjabloon. Het beste kunt u op de cavitieplaat met schilderstape afplakken. Plaats de tekensjabloon op de onderzijde van de SE sport en bekijk welke gaten u moet gebruiken. plaats de tekensjabloon op zijn plaats van de cavitieplaat teken die af. Sommige motoren en heckdrives vereisen boren van de voorste gaten (het dichtst bij de boot) vanaf de onderkant van de cavitatieplaat. De tekensjabloon is een perfecte gereedschap voor deze taak. Boor de achterste gaten eerste even passen voor u de achterse gaat boren, komt hij goed oeverheen dan gaat u de voorste boren.

    3. Na het boren van gaten (1/4 "- 9/32"), plaatst u de rubberen ringen op de cavitatie plaat met de dunne die naar voren (het dichtst bij de boot) en de dikke op de achterzijde. Plaats de SPORT op de rubberen ringen en plaats de moeren en bouten (1 "bouten vooruit en 1-1 / 2" bouten achter). De bouten mogen worden geïnstalleerd. Ofwel methode vereist de stalen ringen naast de borgmoeren. Draai de borgmoeren met behulp van een afwisselend patroon. Aandraaien totdat de sluitringen gaan comprimeren. Gebruik de borgmoeren slechts een keer in de montage. Hergebruik van hen kan leiden tot het blokkeren van insert te mislukken. De meeste ijzenwaren winkels hebben roestvrij borgmoeren als herbouw is vereist. Wees er zeker van de bout dat de nylon inzetstuk in de moer wordt bereikt. Volvo: De Volvo SX met de single, niet-uitlaat cavitatieplaat kan zonder gebruik te maken van de bijgeleverde rubberen ringen worden gemonteerd. Door het verplaatsen van de SE SPORT af van het gat / rubberstop in deze platen, zal de bijgaande passen. Volvo 280, 290, DPS, DPR, DPH en SX modellen met de grote anode bovenop de cavitatieplaat en de uitlaat via de plaat vereisen twee roestvrijstalen schroeven van 2-1 / 2 "lengte. Rvs ringen worden aanbevolen voor de bodem van de uitlaat plaat. De 2-1 / 2" bouten zal uitstrekken door de uitlaat holte. Eventueel reverse elke anode aan de cavitatieplaat aan het brede uiteinde van de anode dichtst bij de boot te positioneren.

    Boatpartsholland adviseert de SE Sport Hydrofoil niet te gebruiken voor de Volvo OceanX.

    Hier kunt u een montage filmpje voor de juiste montage zien:klik hier

    Of klik hier voor de CLIP ZONDER BOREN pdf file KLIK HIER

  • Hoe werkt Hydraulische...

    Hydraulische besturingssystemen zijn uitermate geschikt voor de verschillende toepassingen, o.a. voor plezierboten, werkboten en visboten. De systemen zijn makkelijk te installeren.

    Over het algemeen bestaat een basisset uit:

    • 1 cilinder

    • 1 handpomp

    • Materialen om de cilinder aan de pomp te verbinden

    • 10 meter flexibele leiding Ø 6 mm

    • Een installatiehandleiding.

    Om te bepalen welk systeem voor u het beste geschikt is zijn twee zaken belangrijk namelijk het aantal pk’s van de outboard motor en de rotatie richting van de propeller(s). Wanneer u twee motoren heeft die dezelfde rotatie-richting hebben, kunt u het aantal pk’s bij elkaar optellen (bijvoorbeeld twee motoren van 115 pk met dezelfde rotatie-richting geven dus een totaal van 230 pk). Heeft u twee motoren die in tegengestelde richting draaien, dan neemt u 20% van het aantal pk’s van één motor en telt deze op bij het aantal pk’s van de andere motor (bijvoorbeeld twee motoren van 115 pk met een tegengestelde rotatie richting, dan neemt u eerst 20% van 115 -dat is 23- en daar telt u 115 pk bij op. Dat is dan totaal 138 pk).

    Op basis van het aantal pk’s kunt u het besturingssysteem selecteren. Als uw motor meer dan 350 pk heeft, of als u een propeller heeft met 4 bladen of meer, dan kunt u het beste contact met ons (boatpartsholland) opnemen.

    Wij kunnen u dan adviseren over het juiste systeem.

    Op onze webshop kunt kijken wat het kost voor uw boot:KLIK HIER

  • Gimbal Lager vervangen...
  • Mercruiser modellen...

  • Mercruiser modellen...